Tuesday 17 May 2011

Windows Pirate Didalam Kehidupan



Korang rase korang guna windows pirate ke ori??aku rasa ade ramai gak kan yang guna pirate kan..sebab tanak bazirkan duit kan beli cd windows ori mahal2 dan format kt kedai sampai beratus....Ala dari beli yang ori sampai beratus2 RM baik beli kat Kipmart,ade RM6,,yang RM 15 pun ade kan..Format PIRATE kt kedai pn tak mahal,,RM50 je selalu..Ye la nampak mcm remeh2 je kan perkara ni..Haha..Actually kalau dilihat dari pelbagai sudut same je PIRATE dengan TAK PIRATE..10 tahun aku kenal dgn komputer,,9 tahun aku guna pirated windows sejak komputer aku yang pertama guna Windows 95 yang nampak mcm bongok2 kalau dilihat pada hari ni..Ok je sihat wal afiat aku ni..Haha..Bila dah ada laptop baru la guna Windows Vista Home Edition Ori sebab memang dah siap pakej OS nye mcm tu..time tu je lah merasa ORI WINDOWS..Sekarang aku pakai Windows 7 Ultimate PIRATE sebab dah bosan dgn Vista tu..Sebab dah outdated sikit..

Windows pirate cume tak bole nak update je..Terdedah sikit la kat security threat tu..Sikit je..Ada antivirus pn takde hal punya..Kalau setakat kerja2 biasa,main game semua..ok la amik pirate..Yang penting jaga PC tu je..Dan pandai tweaking..Takot ade benda2 pelik muncul mcm Windows Genuine Validation ke tu yang susah tu kalau tak pandai tweaking..Dah tu dah tau pakai PIRATE jangan la gatal2 pegi update windows tu..Konfirm keluar Genuine Notification..Install Internet Explorer 8 pn akan automatically menjalankan Genuine Validation tu..Lupekan IE gunekan GC,FIREFOX dll third party browser..Same la dgn Windows Media Player..Dari pakai WMP better korang amik WINAMP ke,GOM MP ke..byk sikit function dan codec yang boleh disupport dari WMP..Windows PIRATE install WMP dapat JAJAN mikrosop bagi..haha..Windows Genuine Validation tu la JAJAN nye..

Tapi dah dekat setahun pakai Seven PIRATE tu..dgn AVG INTERNET SECURITY 2011 pn pirate gak,,PHOTOSHOP,SOUNDFORGE,MS OFFICE 2010 dll sume nye telah di CRACK kan..so bole pakai dengan suka hati janji tak buat komersial..Kang kena tangkap tu yang nayaa..Ok la,,cume kebelakangan ni laptop selalu FREEZE..Malas betol nak tune balik..(punye pemalas aku ni..haha)..Mungkin akibat PIRATED windows ni kot..Tak pn sebab software berlambak ditambah dengan ruang kosong Hard Disk da semakin mengecik disebabkan download yang tidak terkawal..Dalam hati macam nak pakai UBUNTU 11..YUPP kalau takut membeli PIRATE guna lah UBUNTU..FREE taw..tak payah ade antivirus..sape2 yang suke OpenSource tu,,suke setup server dan nak yang FREE je ok la pakai UBUNTU ni..Tools yang ade kt UBUNTU ni pn FREE aje..mcm OPENOFFICE yang menggantikan MS OFFICE dll..
                               
Tengok la mcm mane,,agak tergerak hati nanti aku tuka la OS laptop ni..Pakai UBUNTU,,halal disisi undang2..haha..Kesan sampingan PIRATE windows tu dah nampak sikit2..tp UBUNTU bila nak main game tu yang tak best..nak kena ada compability input mcm WINE,CROSSOVER dll..huh,,input berbayar pulak tu..haha..Dah la aku ni pemain game yang agak kerap..Tak tahu la mcm mane ni..software pn x byk support ubuntu..kalau korang??TEPUK DADA TANYE SELERA..nak tanye aku pn bole gak..haha

3 comments:

  1. Kau nie pandai IT gak ehh, aku HARAM haha

    ReplyDelete
  2. tp sekarang aku salah pilih bidang..hahaha

    ReplyDelete
  3. Inikotakceritasaye: Windows Pirate Didalam Kehidupan >>>>> Download Now

    >>>>> Download Full

    Inikotakceritasaye: Windows Pirate Didalam Kehidupan >>>>> Download LINK

    >>>>> Download Now

    Inikotakceritasaye: Windows Pirate Didalam Kehidupan >>>>> Download Full

    >>>>> Download LINK 8F

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget