Thursday 26 May 2011

Transformasi!!!

Ni bukannye transpormer yg robot2 tu ye.Ni tentang transformasi diri aku yang sedang berjalan dan akan berjalan tak lame lagi..Err,senang cite nk membuat perubahan la kan..Takkan la nak macam ni je..Kemon laa..


1.Yes,,berat badan aku dah 80kg..Gemok nak mampos..Moto aku pn dah tak boleh senang2 sampai top 130 kmh mcm dulu..
Memang aku sengaja beratkan dan gemokkan badan..Dari aku sebelum kerja hotel berat aku 55kg pastu bila dah medical checkup utk masuk poli berat aku bertambah sebanyak 17kg..Sebab aku kuat makan masa kerja hotel dulu..Dah benda free aku telan aje..17kg lemak aku bawak dari hotel tu..
Aku tau sekarang aku dah montel..Ramai dah perasan..Tak macho macam2 dolu2 lagi..Haha..Tapi kejap je..Sebab apa aku gemukkan badan??Sebab aku nk buat badan aku balik..Dengan main gym..Start 1hb Jun ni aku akan kurangkan makan dan berjogging setiap subuh utk permulaannya utk rebuild balik stamina yang hilang..Stamina pn dah tak mcm dlu2 lagi..
Start je praktikal bulan 7 gym akan jadik tempat lepak utama aku setiap malam..Yela,,aku mane hemsem lagi sejak2 dah gemok ni..Kang badan aku dah mcm aaron aziz jangan excited taww!!Haha


2.Ni aku macam malas nk cerita..Kang orang cakap aku BERIYE pulak..Tapi korang jgn la amik negatif..Amik positif..Dah kata aku nk share kan,,aku share la..
Pasal aku dengan pencipta kita iaitu Allah S.W.T..Aku tau makin hari aku makin lupa dye..Perintahnya langsung aku tak endahkan..Sembahyang pun bukan main susah lagi..Aku tau salah aku..Aku lalai dengan dunia ni dan tak fikir pasal dengan dunia lagi satu..
Kalau lah aku mati sekarang dengan keadaan macam ni..Nauzubillah..Ape yang jadik pn aku tak boleh bayangkan seksa nya dalam kubur..Baru kubur,,belum akhirat lagi..So sekarang aku dah sedar..
Terima kasih kat kawan aku Md Aliff Md Redza ataupn PENDEKAR yang telah banyak bagi nasihat kat aku..Yang ajak aku sembahyang...Sekarang,,Alhamdulillah..Aku dah sembahyang 5 waktu walaupun kadang2 solat subuh tu tertinggal sebab bangun lambat.
.Aku nak dekatkan diri dgn Allah S.W.T dan kalau boleh aku nak baca dan fahami Al-Quran tu sampai aku khatam lagi mcm dulu..Dan mendalami ilmu agama..Aku takut dengan mu Ya Allah


3.Yang ni aku segan pulak nak cerita..Pasal pasangan hidup..Haha aku tau aku ni kadang jual mahal..Tapi aku jual mahal pn sebab tak bersedia sgt pasal benda ni buat masa ni.
.Lagipun aku ni bukan hemsem pn..Buat ape nak kapel dgn aku..haha..Dah dekat setahun aku tak habiskan kredit dengan perempuan..
Nak usha pn dah malas.Tak macam dulu..Aktif kebenooo..Haha..Tak la..But now..sekarang kalau aku nak carik la pn kan,,KALAU ye..
Aku nak carik yang jujur dan ikhlas dengan aku..Pasal rupa,,harta,,kelebihan etc tu aku letak kat nombor kedua dan seterusnya..Sebab aku amik serius benda ni..Aku serius kang spouse aku tak serius.,.tu yg mcm bodoh..cheistt,,
Alalala..malas dehh nk pk derr...




Err lagi ape ea??dah kot tu..Banyak2 cite dah tak suprise la kan..Haha

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget